Lokasjon
Urban Garden i Grensen 17, er en stor grønn takterrasse i sentrum av Oslo med fantastisk utsikt over både fjord og by. Det går heis opp til første del av lokalene som er innendørs og noe mindre enn ute (her finner man toalett/bad), men du må gå en vindeltrapp opp den siste etasjen til taket.
Vi tar oppmøte og velkomst her i påvente av seremonien - dere vil få mer informasjon om seremonien før dere går opp.
Siden været blir fantastisk planlegger vi for bruk av taket hele ettermiddagen og kvelden, det kan derfor være fornuftig å tenke over om du vil ha med et lag ekstra med tøy til etter solnedgang.
Det er godt med fastmonterte benker å sitte på, i tillegg til cocktailbord.
Seremoni
Vi kommer til å vigsles med håndfesting etter hedenske tradisjoner. Dette er en seremoni som feirer unionen av liv, sjel og våre nettverk i form av venner og familie. I seremonien ber vi livet og naturen om å anerkjenne unionen og gi balanse, støtte og kraft gjennom de ulike elementene.
Seremonien foregår stående i en stor sirkel. Etter oppmøte i foajeen går dere i prosesjon opp på taket og steller dere i sirkelen. Vi kommer inn og seremonien starter. Seremonien tar noe tid, herunder spesielt tid til avslutning med skål i mjød rundt i sirkelen. Da får alle anledning til å si noen ord til oss, men spar eventuelle lengre taler.
NB! Dere er alle en viktig del av seremonien; gjestene skal danne en sirkel rundt oss som ikke må brytes før seremonien er over (deltagende barn er unntatt). Dette innebærer at dere må stå rolig i ca. en times tid. Gi derfor beskjed i forkant om du trenger en stol e.l. så du kan sitte - men sirkelen må altså ikke brytes underveis.
Mat og drikke
Vi ønsker å feire livet sammen med dere, og har derfor valgt å legge opp til en mer uformell ramme hvor samvær og mingling står i fokus.
Bryllupsmiddagen blir flere retter som serveres slik at vi kan spise, mingle og feste samtidig. Det blir både kjøtt, fisk og vegan-alternativ.
Drikke: maten er paret med passende vin, men både alkoholfrie alternativ og øl er tilgjengelig.
Drikke til festen besørger vi, og forsøker ha et enkelt men bredt repertoar. Vi oppfordrer til å la egen drikke bli igjen hjemme, men er det noe konkret du svært gjerne vil ha med (til deg selv eller flere) - så gi oss beskjed slik at vi beholder en viss oversikt.
Kaker! Vi ordner selvsagt kake, men vi vet også at vi har mange bakeglade i omgangskretsen. Om du har lyst til å beære oss med dine kokkekunster er det selvsagt svært velkomment - gi oss en beskjed i forkant slik at vi kan koordinere initiativet.
Nattmat blir nok en nødvendighet for en all-nighter. Vi har ikke planlagt noe konkret her enda, så om du har noen ideer eller vil bidra er det mulighet for det!
Taler og underholdning
Thomas Kielland (AKA Teekay) er DJ for kvelden. Det vil være anledning for de snurre-lystne blant dere til å snurre noen plater innimellom om det skulle friste.
Vi er fryktelig glad for at ønsket sangartist vil hjelpe oss å sette stemningen - gled dere alle sammen til stemmeprakt.
Send toastmaster en beskjed om du ønsker å si noen ord. På festen forsøker vi å organisere slik at vi ikke får lange strekk med taler - men vi finner en løsning så alle får sagt sitt.
Kontakter
Bruk gjerne kontaktskjemaet i bunn for å kontakte oss, eller direkte på tlf 924 524 38 / 4614 4614
Facebookgruppe hvor dere kan diskutere uten hovedpersonene:
https://www.facebook.com/groups/658469107934421/
Toastmaster
Thor Garbin tar i mot henvendelse fra alle som ønsker å si noen ord (under lunch eller i løpet av kvelden) på sin epost: sasreiser@gmail.com
Forlovere og vitner
Birte Veslemøy Evensen (4646 0326) og Anita Skrautvol (9138 7672)
Tema, dresskode og farger
Dresskode: Sommerbryllup på taket!
Dere kan selvsagt være akkurat så fargerike som dere alltid er - hos oss er alt lov!
Vi har valgt noen farger for dekorasjoner og stemning i bryllupet (ikke en del av dresskoden).
Alle dere vet vel at svart var et åpenbart valg her i huset.
Vi feirer dessuten livet, kjærligheten og naturen - derfor er grønt det andre fargevalget. Og det er en storslått anledning - som gjør at vi har dratt gull inn i ligningen.
Familielunch
Det blir en 3 retters lunch med nær familie på Aymara klokken 12-15.
Her vil familiene våre kunne bli mer kjent med hverandre, og det er god anledning til å holde taler og andre innlegg.
Vi ber alle taletrengte avklare med toastmaster i forkant: sasreiser@gmail.com